Uitbreiding merkenhuis Decostar
Decostar neemt per 1 januari de merken Greenleaf, Ashleigh & Burwood, Vellutier en Village Candle over van Sajovi.
We vragen aan Sietse Hoogstede van Decostar hoe de overname tot stand is gekomen. ‘Vanuit Decostar was er altijd al interesse om het assortiment uit te breiden met geur. De beide eigenaren van Decostar, Hans en Klaas Mulderij, zijn in contact gekomen met Sander Visser van Sajovi. Zo kwam het balletje aan het rollen.’
‘We willen onze klant een totaal-assortiment bieden en voeren een heel breed assortiment van woonaccessoires van een zijdebloemencollectie tot aan kaarsen en meubilair. Daar past geur heel goed tussen’, verklaart Hoogstede. ‘
De manier waarop Sajovi de merken in Nederland in de markt heeft gezet willen we voortzetten. Als distributeur van de merken ben je qua collectie afhankelijk van de merken zelf en past dat zoveel mogelijk aan op de Nederlandse markt.’ De markt verschilt overigens per merk. ‘Vellutier verkopen we ook in Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland.’
‘We maken Decostar nu tot een merkenhuis. Onder ons eigen merk Countryfield vallen alle woonaccessoires, het Engelse merk Thomas Kent betreft de klokken. Hier komen nu in één keer vier merken bij. Alles onder de noemer Decostar.’ Aldus Hoogstede. Hij vertelt tevens dat de showroom in Apeldoorn nu compleet wordt vernieuwd zodat de klant hier voor het totaal assortiment terecht kan. Sander en Jolanda Visser doen met Sajovi een stapje terug qua werk en richten zich met Bomb Cosmetics vooral op verzorgingsproducten, bruisballen en zeepjes. ‘Wij blijven binnen Sajovi met de merken Bomb Cosmetics en Wood bridge nog wel actief’, vertelt Sander Visser. ‘Met een kleiner team denken we deze twee merken goed te kunnen behouden.’
© TPK Media Partners BV