EFSA: Green retail days
De teloorgang van het beurzenseizoen door de coronacrisis vergt innovatieve oplossingen voor de retailsector. De uitdaging van gecancelde shows en beurzen in een tijd dat groene handel booming is, bezorgt menig leverancier en afnemer kopzorgen. Zo ook EFSA, die na het niet doorgaan van spoga+gafa, de Green Retail Days organiseert van 24 augustus t/m 17 september.
Tijdens de Green Retail Days worden retailers uitgenodigd voor showroombezoeken bij leveranciers, het bekijken van nieuwe collecties, te netwerken en informatie te vergaren over de laatste trends. Wegens de coronamaatregelen zijn hier creatieve oplossingen voor gevonden.
Retailers kunnen een voorkeursdatum selecteren en de bedrijven kiezen die ze op een of twee opeenvolgende dagen willen bezoeken. EFSA helpt bij het regelen van het schema, de lunch, het diner en de accommodatie. Ook zijn er tweedaagse inspiratietours per touringcar naar diverse leveranciers en tuincentra in Nederland. Hierbij is keuze uit twee routes.
Daarnaast zou de week natuurlijk niet compleet zijn zonder de webinars die dit tijdperk typeren. Met een nadruk op de trends en ontwikkelingen van de afgelopen maanden, is er een serie van vier webinars op de woensdagen van de Green Retail Days met de volgende onderwerpen: Online sales, Consumententrends, Veilig en hygiënisch shoppen en Kleur- en stijltrends.
De volgende tien EFSA leden participeren in de Green Retail Days: Baltus Bloembollen, Beeztees, Capi Europe, De Haan Group, Dijk Natural Collections, Esschert Design, Garden Connect, NDT International, Smiemans Projecten en Van der Leeden Mandwerk.
© TPK Media Partners BV