20 jaar Decorum
Op donderdag 17 oktober vierden de leden van Decorum samen met haar partners het 20-jarig bestaan van de telersvereniging. Tijdens het jubileumfeest werd duidelijk dat de vereniging inspeelt op een veranderende markt. Voorzitter John Grootscholten vertelde tijdens de openingsspeech dat de kracht van Decorum de vereniging zelf is, waar kennis delen gemeengoed is en een gezamenlijke visie op merkbeleid en afzet de basis. Hierbij brengt de onderlinge samenwerking van de kwekers de kennis en kunde naar een hoger niveau.
Directeur Raymond Hedges gaf aan dat de telersvereniging in 2020 verder inzet op thema’s als duurzaamheid en innovatie. Als lid van FSI 2020 ligt Decorum op schema om al haar leden te certificeren. Nieuw is de opstart van een marketplace strategie, waar Decorum samen met gespecialiseerde exporteurs een assortiment beschikbaar stelt op digitale podia zoals Amazon. Hedges benadrukte dat kwekers in het collectief sterk zijn en het hoofd kunnen bieden aan complexe thema’s zoals digitalisering.
De jubileumviering ging verder tijdens de RFH Trade Fair Aalsmeer (6-8 november), waar bezoekers werden getrakteerd op ijs gemaakt van de plantextracten van orchidee, Curcuma, Begonia en laurier. Ook werd de nieuwe Specials lijn gepresenteerd met o.a. Phalaenopsis ‘Perfect Peach Twirl’ en Philodendron ‘Cobra’.
© TPK Media Partners BV